7 клас

11 листопада 2020 року


Тема уроку: Котрольна  робота №2 за творчістю І.Франка і Т.Шевченка (тести і завдання).

Виконайте тестові завдання, сфотографуйте і надішліть мені у Вайбер особистим повідомленням.

 

7 клас

Українська література

Контрольна робота №2

Творчість І.Франка та Т.Шевченка

Тести і завдання

Варіант І

1. Захара Беркута знали в окрузі не лише як мудреця, а і як:         (0,5 б.)
а) мужнього воїна;     б) керівника громади;       в) цілителя;         г) зразкового сім’янина.

 

2. Укажіть, чия дочка Мирослава (повість І.Франка «Захар Беркут»):      (0,5 б.)

а) Захара Беркута;        б) Тугара Вовка;             в) Бурунди-бегадира.

 

3.Назвіть  автобіографічний  твір Т.Шевченка:                           (0,5 б.)
а) «Тополя»;        б) «Заповіт»;          в) «Доля»;         г) «Мені тринадцятий минало».

 

4. Події у творі «Захар Беркут» відбуваються:                          (0,5 б.)

а) на Поліссі;     б) на Поділлі;     в) у долині Карпатських гір;    в) у долині Кримських гір.

 

5. Репліка: «Сторож кличе мене до себе. Чую його голос…» - належить:     (0,5 б.)

а) Максимові Беркуту;   б) Захарові Беркуту;   в) Тугарові Вовку;    г) Бурунді-бегадиру.

 

6. «Життя в неволі нічого не варте, краще смерть!» - заявляє персонаж твору І.Франка «Захар Беркут»:                                                                                              (0,5 б.)

а) Тугар Вовк;    б) Захар Беркут;    в) Бурунда;    г) Максим.

 

7. Героїчну боротьбу жителів карпатського села проти монголо-татарських нападників зображено у творі:                                                                              (0,5 б.)

а) «Тополя»;     б) «Захар Беркут»;     в) «Як умру, то поховайте…»;     г) «Доля».

 

8. У творі Т.Шевченка «Мені тринадцятий минало…» уміщено роздуми про:      (0,5 б.)

а) сирітське дитинство;        б) справжнє кохання;

в) майбутнє України;            г) красу і вірність.

 

9. У творі Т.Шевченка «Тополя» звучить ідея:                                (0,5 б.)

а) віри в щасливе майбутнє народу, єднання з рідною землею;

б) незнищенності справжнього кохання, краси, вірності;

в) возвеличення мужності, героїзму справжніх патріотів;

г) співчуття патріотам, які борються за Батьківщину.

 

10. Установіть відповідність між назвою твору та жанром.            (1,5 б.)

Назва                                                  Жанр

1  «Захар Беркут»                              а) ліричний вірш

2 «Тополя»                                         б) оповідання

3 «Як умру, то поховайте…»           в) балада

                                                            г) повість

 

 

11. Установіть послідовність частин у вірші Тараса Шевченка «Мені тринадцятий минало...»:

а) Уже покликали до паю,а я собі у бур'яні молюся Богу...                                         (2 б.)

б) А дівчина при самій дорозі недалеко коло мене плоскінь вибирала…

в) Поглянув я на ягнята —не мої ягнята!

г) Та недовго сонце гріло, недовго молилось...

 

12. Установіть послідовність подій у творі І.Франка «Захар Беркут»:                        (2 б.)

а) тухольський боярин Тугар Вовк справляє лови;

б) тухольці замуровують потік;

в) Максим потрапляє в полон до монголів;

г) Мирослава залишає батька й допомагає тухольцям.

 

13. Установіть відповідність між назвою твору та його темою:                                 (2 б.)

Назва                                                  Тема

 

1 «Захар Беркут»                              а) заклик до повстання й віра в оновлене суспільство;

2 «Тополя»                                        б) незнищенність справжнього кохання й краси;

3 «Мені тринадцятий минало…»    в) героїчна боротьба русинів проти монголів;

4 «Заповіт»                                        г) гармонія людини, праці  й рідної природи;

                                                            д) незахищена дитяча душа у великому й складному світі.

 

6 листопада 2020 року

 Тема уроку: Урок виразного читання поезій Т.Г.Шевченка.

Сьогодні наш урок пройде у два етапи.
1. Спочатку ви маєте уважно опрацювати поданий матеріал і прослухати читання поезій Т.Г.Шевченка та порівняти їх.
2. У режимі відеоконференції, яка запланована сьогодні на 10 год.20 хв. у програмі ZOOM, ви будете читати напам'ять поезію Т.Г.Шевченка "Як умру, то поховайте..."
 
Отже, уважно опрацюйте поданий нижче матеріал і прослухайте поезію "Заповіт" Т.Г.Шевченка у виконанні Народного артиста України Б.Ступки та Народного артиста СРСР К.Степанкова і порівняйте їх.
 

Художнє читання – засіб пропаганди кращих зразків художньої літератури, засіб культурного, духовно-естетичного виховання, який розуміється у сценічних умовах.

Виразне читання – один із головних засобів впливу на всебічний гармонійний розвиток дитини через художні твори різних жанрів, інших джерел писемності і безпосереднє слово вчителя.

Виразне читання – це не менше мистецтво виконання художнього тексту, а й предмет навчання цього мистецтва. Мету цього навчання визначила проф. О.Ісаєва: „формування естетично розвиненого читача, здатного відчувати художнє слово, уміння насолоджуватися прочитаним”.
 
Вимоги до виразного читання
  • Відтворення емоційної насиченості твору.
  • Розуміння ідейно-художнього смислу, а не лише фактичного змісту твору.
  • Уміння висловити своє особисте ставлення, передати зміст і настрій слухачам.
  • Уміння складати партитуру художнього тексту.
  • Партитура художнього тексту – графічне відтворення звучання художнього твору.
  • У партитурі позначають паузи, наголоси, підвищення і зниження тону, інтонаційні переломи тощо. Партитура допомагає запобігти можливим помилкам у процесі читання твору.
Основні партитурні знаки:
/ словесний наголос
логічний наголос
– – – наголос послаблений
/ пауза
// пауза середня
/// довга пауза
уповільнення вимови
  підвищення тону
  зниження тону
  рівний тон
[:] заміна авторських розділових знаків

Пам’ятка виразного читання віршованого твору.

  1. Вдумливо прочитайте вірш.
  2. З’ясуйте лексичне значення незрозумілих слів.
  3. З урахуванням змісту та ідеї твору визначте настрій, з яким будете читати твір.
  4. У кожному рядку визначте основне за смислом слово, на яке падає логічний наголос (його необхідно інтонаційно виділяти).
  5. Позначте олівцем паузи  (короткі, середні, довгі); позначте стрілками тон читання. Прочитайте кілька разів вірш із дотриманням усіх позначок.
  6. Читаючи вірш, уявляйте картини, які виникають у вашій уяві, намагайтеся запам’ятати їхню послідовність.
  7. Вивчіть вірш напам’ять, прочитайте його комусь із знайомих, врахуйте їхні побажання та зауваження.

Пам’ятка декламатору

  1. До читання повторіть напам’ять про себе текст.
  2. Перед декламуванням займіть зручну й правильну позу (з урахуванням принципів позамовних засобів).
  3. Назвіть автора й твір, який будете читати.
  4. Під час декламування вміло використовуйте пластику і міміку.
  5. Не поспішайте під час читання, регулюйте своє дихання, набираючи повітря рівними частинами під час пауз.
  6. Намагайтеся відповідним темпом і настроєм передати картини, що виникають у вашій уяві під час читання твору.
  7. Пам’ятайте, не варто надто голосно читати твір, оскільки майстерність у читанні визначається насамперед темпом, інтонацією, дотриманням пауз, використанням позамовних засобів.

Перегляньте відео:



Порівняйте особливості читання однієї поезії різними виконавцями.

У чому різниця?

Підготуйтеся до виразного читання поезії "Як умру, то поховайте..." напам'ять та увійдіть у конференцію ZOOM о 10.20: Елена Галиба приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.

Тема: Українська література 10.20
Время: 6 ноя 2020 10:15 AM Хельсинки

Подключиться к конференции Zoom
https://us04web.zoom.us/j/79318512074?pwd=aVJOMUo3UjBPMFo1cHN0SGhnQjZaQT09

Идентификатор конференции: 793 1851 2074
Код доступа: 9R0Tad.
 

 

 

4 листопада 2020 року

Тема уроку: Розвиток мовлення. Написання класного твору "Твір Т.Шевченка, який мені подобається".

 Робота із зошитами.

Запишіть у робочих зошитах з української літератури:

Четверте листопада
Класна робота
Розвиток мовлення
Написання класного твору "Твір Т.Шевченка, який мені подобається".

Опрацюйте поданий нижче матеріал.

Творчість Т. Г. Шевченка — це творчість людини, яка вміла любити. Любити свій народ і свою землю, віддавати всі свої Душевні сили задля того, щоб народ цей прокинувся від довгого сну і боровся за свої права й свободи.

Це також творчість людини, яка намагалася глибоко пізнати людей та життя, відчути найменші порухи людської душі.

Для кожної людини настає момент, коли вона починає замислюватися над сенсом свого існування, шукати своє місце в складному житті, намагається зрозуміти своє призначення та завдання в цьому світі. Кожна людина переживає цей момент по-своєму, знаходить свої відповіді на болючі питання і залежно від цього продовжує жити далі. Часто оцей момент замислення над проблемами буття стає переломним у житті, міняє цінності, змушує працювати над собою.

Усією своєю творчістю наш великий митець Тарас Григорович Шевченко вчить майбутні покоління гостро відчувати відповідальність людини за буття рідної країни, рідного народу. У своїх полум’яних віршах Кобзар звертався до земляків із закликом не залишатися байдужими, сліпими, безпам’ятними, а боротися за свою незалежність, здобувати волю. Задля своєї країни поет віддав життя, був на засланні, був розлучений з Батьківщиною, та думки його летіли до неї, такої прекрасної і знівеченої, вільнолюбної і гнобленої. Їй, рідній Україні, слав він з далеких далей свої сповнені болю рядки: «Ідіть, діти, в Україну, рідну Україну…».

 Робота в зошитах.

Напишіть невеликий твір-роздум про один з вивчених творів Т.Шевченка, який сподобався вам найбільше.

Роботу виконати до п'ятниці. Сфотографуйте і надішліть мені не пізніше 16.00 години 5 листопада 2020 р.

Підготуйтеся до контрольної роботи за творчістю І.Франка і Т.Шевченка.


Немає коментарів:

Дописати коментар